Przyszłość graczy- Play Station VR/Samgung Gear VR

Jak zoptymalizować brzmienie swojego zestawu audio?

Rynek elektroniki rozwija się w błyskawicznym tempie dając użytkownikom coraz to nowe możliwości jej wykorzystania. W gąszczu coraz to nowych produktów, które czasem mogą nam się wydawać identyczne trudno jest wybrać ten właściwy dla siebie. Przybliżmy dziś zatem najnowsze osiągnięcia wirtualnej rzeczywistości: Play Station VR porównanie z Samsung Gear VR.

Dla laika produkty te mogą wydawać się bardzo zbliżone, jednak na przestrzeni tego tekstu okaże się jak wiele je różni – przeznaczenie, wykonanie, pomysł, czy sprzęt potrzebny do korzystania z nich.

Sony jest zdecydowanie bardziej doświadczone w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości, z którą eksperymentowało już w połowie lat 90′ ubiegłego wieku, jednak żadne z ówczesnych urządzeń nie zdobyło uznania. Do czasu wrześniowej wystawy Tokio Game Show 2015 PlayStation VR zwane było Project Morpheus – jest to produkt, w którym firma pokłada spore nadzieje.

Play Station VR/Samgung Gear VR

Koncepcja PS VR w przeciwieństwie do większości tego typu sprzętu nie bazuje na połączeniu z PC. Sprzęt ma być kompatybilny z PS4, co niesie za sobą spore uproszczenia, ale także niemałe ryzyko. Z jednej strony mamy tutaj zdecydowanie niższe koszta sprzętowe, które powinny zachęcić potencjalnych użytkowników, z drugiej pojawiają się ograniczenia, które stwarza konsola. PS VR może śledzić ruchy głowy użytkownika. Sterowanie odbywa się za pomocą Dual Shock, lub kontrolerów PS Move. Ma częstotliwość odświeżania na poziomie 120Hz.

Ekran

Niestety zastosowany w nim ekran OLED o rozdzielczości 1920×1080 (960×1080 na jedno oko) to zdecydowanie niesatysfakcjonujący wynik. Rozdzielczość FullHD przy 60 klatkach na sekundę to absolutne maksimum dla PS4, więc przy wyższych rozdzielczościach nie będzie obsługiwała zaawansowanej grafiki współczesnych gier. Nie jest to więc najlepiej rozwinięty technologicznie sprzęt do wirtualnej rzeczywistości, ale zdecydowanie broni się ilością tytułów, które będą obsługiwane. Dzięki wsparciu wewnętrznych studiów Sony błyskawicznie będzie się rozszerzać lista z tytułami obsługiwanych gier – jeszcze przed premierom podano ich około 40! Zdecydowanie jest to dobry początek, aby upowszechnić wirtualna rzeczywistość w naszych domach i doskonała baza do stworzenia nowej jakości w odbiorze gier.

Samsung przyjął zgoła odmienna koncepcję. We współpracy z Oculusem stworzył urządzenie, które jest jedynie swego rodzaju statywem na smartfona, a nie pełnoprawnymi goglami wirtualnej rzeczywistości. Gear VR współpracuje z Samsungiem Galaxy S6, S6 Edge oraz Note 4, które służą jednocześnie jako ekran i jednostka obliczeniowa. Słabe w porównaniu z pecetem parametry techniczne telefonu nie pozwolą nam w pełni cieszyć się grafiką współczesnych gier, jak to ma miejsce w przypadku „standardowych” gogli VR. Zdecydowanym plusem jest brak konieczności zakupu potężnego komputera, co zaoszczędzi nam sporo gotówki. Istnieje również możliwość połączenia się z komputerem za pomocą sieci wifi, generuje to jednak spore opóźnienia względem rzeczywistych ruchów. Gogle są w stanie odwzorować ruch naszej rzeczywistej głowy w grze, możemy więc poznać zasadę działania właściwych gogli VR.

Zapraszamy do skorzystania z oferty naszego sklepu, gdzie można zakupić zestawy wirtualnej rzeczywistości.

Sprawdź naszą ofertę!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.