Wirtualna rzeczywistość z SAMSUNG Gear VR

Era aplikacji pozwalających na pełną immersję zbliża się do nas wielkimi krokami, dlatego dzisiejszy wpis poświęcimy specyfikacji technicznej gogli SAMSUNG Gear VR, które są jednym z nielicznych urządzeń na rynku przeznaczonych do użytku komercyjnego.

Słowem wstępu

Gogle SAMSUNG Gear VR to nie autonomiczne urządzenie lecz akcesorium mające być wsparciem dla smartfona Samsung Galaxy Note 4 oraz Galaxy S6 Edge/Flat. Smartfon pełni w goglach rolę pierwszoplanową. Jest wyświetlaczem, zapewnia moc obliczeniową oraz daje dostęp do sklepu z oprogramowaniem. Sam Gear VR ma za zadanie utrzymywać smartfona na głowie i kierować obraz do oczu użytkownika za pomocą specjalnie ustawionych soczewek. Dzięki konstrukcji gogli mamy dostęp do pola widzenia o szerokości 96 stopni, co porównywalne jest z siedzeniem tuż przed ogromnym ekranem TV, wykraczając znacznie poza standardowe pole widzenia.

Same soczewki nadają się dla ludzi z rozstawem źrenic od 55, do 71 mm (czyli w praktyce dla większości z nas). Dzięki połączeniu szerokości soczewek z ekranem 5.7 (Note4) oraz 5.1 (S6) cali  (143.9mm) Quad HD Super AMOLED o rozdzielczości (2560×1440) mamy pewność, że obserwowany obraz będzie powalał i zachwycał. Za minus możemy przyjąć jednak opcję tylko w/w rozdzielczości, jeżeli za chwilę smartfony będą miały wyświetlać obraz 4K to przydało by się przełożenie tak wysokiej rozdzielczości na gogle VR. Gogle posiadają siatkę sensorów jak np: sensor odległości, przyśpieszenia i żyroskop, który pełni funkcję błędnika. Oczywiście nie mogło zabraknąć głośników o zadowalającej mocy.

Oprogramowanie

Jednak na co nam gogle VR jeśli nie ma oprogramowania, które może obsługiwać. Obecnie oferta sklepu GALAXY Apps rozszerza się z miesiąca na miesiąc. Trzeba dodać, że sklep a aplikacjami powstał dzięki współpracy Samsunga z twórcami słynnego Oculus Rifta – stąd też nazwa aplikacji „Oculus”. Obecnie coraz więcej Twórców decyduje się na tworzenie gier oraz oprogramowania wspierającego system VR. Na prawdziwe perełki jednak przyjdzie nam jeszcze poczekać. Dopiero w 2016 roku naszym oczom ukarzą się takie gry VR jak RIGS dlatego przygotujmy się do tego czasu na na wyzwania jakie stawia nam świat VR. Na koniec, krótki filmik pokazujący jak na nasz mózg wpływają bodźce  wysyłane przez gogle VR.

Sprawdź naszą ofertę okularów VR w MatrixMedia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *