Site icon Nowinki z rynku AGD i RTV | BLOG MatrixMedia.pl

Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?

Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem? | MatrixMedia

Dlaczego smartwatch nie chce się połączyć z telefonem? Powodów może być wiele. Zebraliśmy je wszystkie, aby ułatwić Wam korzystanie z inteligentnego zegarka. A więc, po kolei.

 

Smartwatch nie łączy się z telefonem? Urządzenia mogą być niekompatybilne

Jeżeli smartwatch nie chce się połączyć ze smartfonem może to oznaczać, że urządzenie nie są kompatybilne. Najczęściej dzieje się tak, gdy zegarek i telefon działają na innych systemach operacyjnych. Przykładowo produkty firmy Apple współpracują tylko między sobą, więc smartwatch tej marki nie będzie współpracował z telefonem na Androidzie. Z kolei zegarki napędzane przez WearOS współgrają z Androidem, ale też iOS. Przed zakupem smartwatcha warto więc sprawdzić czy będzie kompatybilny z naszym telefonem.

Problemu z kompatybilnością nie da się rozwiązać, ale inne tak. Zdarza się, ze smartwatch nie łączy się z telefonem, bo oprogramowanie jednego lub drugiego urządzenia jest nieaktualne. Dlatego należy je zaktualizować – jeżeli system jest nieaktualny, to smartfon po prostu nie widzi zegarka. Sparowanie obu urządzeń często uniemożliwiają także: wyłączony Bluetooth, brak połączenia z internetem czy włączony tryb samolotowy. Trzeba więc sprawdzić ustawienia telefonu.

Zegarek nie łączy się z telefonem, bo… jest sparowany z innym

Przyczyną problemów z połączeniem smartwatcha ze smartfonem może być wcześniejsze sparowanie zegarka z innym telefonem lub telefonu z innym zegarkiem. Smartwatch nie może jednocześnie współgrać z kilkoma urządzeniami. Przed parowaniem z nowym zegarkiem trzeba więc rozłączyć urządzenia. Jeżeli to nie pomoże, to dodatkowo należy wyczyścić pamięć połączeń bezprzewodowych. Po tym smartfon powinien wykryć zegarek i bez problemu się z nim połączyć.

Ostatnim i najbardziej banalnym powodem trudności z łączeniem smartwatcha z telefonem jest… zbyt duża odległość między urządzeniami. Przy parowanie należy je maksymalnie zbliżyć do siebie, wtedy ich połączenie będzie szybkie i bezproblemowe. Zbyt duża odległość to także najczęstszy powód rozłączania zegarka i telefonu. Może być to także spowodowane ustawieniami aplikacji – żeby połączenie się nie zrywało, trzeba pozwolić na działanie aplikacji w tle. Urządzenia mogą też stracić połączenie przez tryb oszczędzania baterii, który rozłącza wszystkie połączenia Bluetooth, gdy stan baterii jest niski.

Exit mobile version